perjantai 5. marraskuuta 2010

vallankumousblues *

vaunussahan asutaan
laidalla kaupungin
me emme näy
koska ei olla in
meillä on kivääreissä
väestösuunnitteluelin
nyt tarvitaan sinut
siksi tänne pulpahdin
kunhat oot mulle hyvä
olen hyvä sulle
tässä ehtojen maassa
minua epäillä kuuluukin
en karkaa kimppuus
mut en leivo limppuus

mikäs tässä ollessa
pötköttää pihallas
se sun vahtikoiras
on jo eloton kuin
savupallas
otti päähän kun se ulvoi
kuin mariacallas
niin, minähän se annoin
kyyhkyille vapauden
siellä sun tietokonetehtaas
luona, kultainen
kunpa kytkyt ymmärtäisit
en kestäisi, ellet jäisi
en aio pettää sua
en vain usko sua

oon pyssyllinen nauruu
karbiini tanassa
hyppikööt, kunnes mulla
ammukset lopussa
en vain onnea tunne
kuin jokin olis vinossa
vallankumousbluussi
verta lähteet suihkuaa
kymmenen miljoonaa mönkijää
alas vuorelta kiiruhtaa
rannassa Westendin
kaikki kuuluisuudet asustaa
niitä inhoan kuin spitaalisia
ne autoihinsa kuolla saa


Uudenmaan Kuuro-Zake


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti