maanantai 13. syyskuuta 2010

Naakka-Jaana *

Naakka-Jaana, Naakka-Jaana, älä nakkele niskoja
kaunis päivä vain ja tulee noutaja
ja pitää mennä, pitää
ja pitää kuolla, pitää

mä hankin reikäraudan ja luodit lukuisat
Naakka-Jaanaan ammuin reiät mahtavat
se maahan kaatui, joo
kuolleena kaatui

mä Naakka-Jaanaa neuvoin: älä nakkele niskoja
kaunis päivä vain ja tulee noutaja
ja pitää mennä, pitää
ja pitää kuolla, pitää

hopealapioon tartuin, lähdin hautaa kaivamaan
Naakka-Jaanaa kaipaan aina vaan
mä kaipaan aina, joo
mä kaipaan aina

mä kuopan hälle kaivoin parin metrin syvyisen
itkin vasta kun arkku löi pohjaan sen
löi arkku pohjaan sen
haudan pohjaan

mä Naakka-Jaanaa neuvoin: älä nakkele niskoja
kaunis päivä vain ja tulee noutaja
ja pitää mennä, pitää
ja pitää kuolla, pitää

maan poveen mä hänet laskin kultaketjullain
itku ketjun renkaiden kaikuu yhä näillä main
se Naakka-Jaanaa huhuaa
Naakka-Jaanaa

en ennen haikaillut vettä, vaan nyt on kaivo ehtynyt
en Naakka-Jaanaa kaivannut, vaan hän on kuollut nyt
on kuollut, on kuollut
on kuollut, on kuollut

siks' Naakka-Jaanaa mä neuvoin: älä nakkele niskoja
kaunis päivä vain ja tulee noutaja
ja pitää kuolla, pitää
pitää kuolla, pitää


Salama-Huuskonen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti