torstai 23. joulukuuta 2010

joulukortti Mikkelin hortensialta *

hei, Lalli, oon raskaana
asun Vuorikadulla
siinä divarin vintillä
Maaherran kulmassa
en enää vedä kamaa
en enää kossua juo
mun ukko soittaa pasuunaa
rautatieläisiä

se sanoo se rakastaa
vaikkei lapsi ookaan sen
sanoo ottaa kasvattaakseen
kuin oman kersansa
se antoi sormuksen
joka kuului äidilleen
ja se vie mut tanssimaan
lauantai-iltaisin

ja hei, Lalli, sua ajattelen
aina kun mä huoltsikan ohitan
olihan otsatötterös
öin ja päivin öljyissään
ja ne levyt mulla on
Wouden Keskellä aikaa ja Kauniit päivät
mut joku keikkas mun levarin
eiks ookin härskii

hei, Lalli, mä melkein sekosin
kun Jalmari pidätettiin
vetäydyin Reisijärvelle
meikäläisten luo
vaan kaikki mun vanhat tutut
oli vainaat tai vangitut
niin otin ja palasin Mikkeliin
ja nyt mä luulen, että jään

hei, Lalli, onnellinen oon
eka kertaa sitten sattuneen
kunpa olis kaikki ne rahat
jotka pantiin aineisiin
nyt saisin autokeitaan
en myis niistä romuista yhtään
ajaisin joka päivä
eri kaaraa silleen kuin huvittaa

hei, Lalli, jumaliste
tahdotko tietää
tästä totuuden
en oo aviossa
ei pasunistia
ja tarviin rahaa lainaksi
oikeuskuluihin
ja, Lalli, hei
mun ehdonalaista harkitaan
ensi helluntaina


Uudenmaan Kuuro-Zake


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti