tiistai 21. joulukuuta 2010

joulublues *

helkkäilee jo kulkuset
kadut täynnä lunta
iloisina ihmiset
mä vain hilpee kuin junta

tuskin täysin tuomitaan
tämä innottomuus
mulla taitaa olla joulublues

näyteikkunat katsoin
väijyin joka puodin
jäistä tyhjin vatsoin
kalapuikkoa ruodin

tiedät tarkkaan tunteen tään
vastakaiuttomuus
mulla taitaa olla joulublues

kun joku rakastaa
joku tarvitsee
joulu on ilojen ilo
mut jos on yksinään
on joulu tykkänään
yksi suurten surujen suppilo

olkoot päivät riemukkaat
lomaleikit riehakkaat
siksi aikaa kunnes tammikuu
meikäläinen haihtuu

pukki käy ja huopikkaitakin leimaa plankattuus
mulle löytyy kontistaan vain blues
se kääröön nyöritetty kirkas joulublues

pukki käy ja huopikkaitakin leimaa plankattuus
mulle löytyy kontistaan vain blues
se kääröön nyöritetty kirkas joulublues


Uudenmaan Kuuro-Zake

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti