torstai 26. toukokuuta 2011

karateblues *

en ikäiseksein oo isokokoinen
väliin jättämään joudun joka huvituksen
kun ovestain astun, jo käy se mua kiusaamaan
se iso kaveri punttisalilta
mua turpiin lyö, ei anna armoa
se väärin on, ei oikein konsanaan

niinpä tukeuduin sanomalehdistöön
nousin sohvalta tiedon tähdistöön
iskin silmäni mä pikkuilmoitukseen
siinä karatekurssia kehuttiin
luotiin uskoa japsitraineriin
se sanoi "susta hetkessä mä kovan jätkän teen"

mä kartalta katsoin osoitteen
sinne kiirehdin, heitin rasitteen
pian nousi eessäin talo nousevan auringon
sisään astuin yksinäisenä
viheltelin hieman teennäisenä
sillä tuumasin: kohta pakoon jo pingon

silloin saapui jätti Japanin
josta saisin kai painikumppanin
kaksimetrinen ja kovin kiivas mieleltään
sanoi "ping pong laa, dung dang maa"
se japaniksi siansaksaa tarkoittaa
koetin selittää: grobiaani mut nitistää

"itsepuolustus maksaa pari sataa,
mutta korvaukset päälle kasataan"
kysyin "mitä korvataan?", ja hän vastasi: "vammoja"
"kuka tässä oikein vammautuu?"
"no, kohta paistaa sulta solisluu"
kai nielaisin ja aloin astella taaemma

vaihtoehtoja aloin jo räknätä
japsi kysyi "etkö tykkää vinosilmistä?"
kovin huolestuin ja hieman änkyttäen vastasin:
"tässä lienee väärinkäsitys
teille lausua kuuluu ylistys
oli Hiroshimankin kova kohtalo se karmein"

hän tarrasi äkkiä käteeni
vähän heilautti, lattialle heivasi
pakko myöntää on, oli pakoni ryhditön
vaan lopulta sain mitä halusin
saan rauhassa kulkea iltaisin
kukaan kiusaa ei, nyt olenhan kädetön


Salama-Huuskonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti