perjantai 16. maaliskuuta 2012

se viskipullo *

huulipunassansa timanttia
rubiinia ja kultaa
takaa lasin villit silmät
kohta jo täynnä multaa

hän seisoi siinä ovisuussa
poikaparalle kohtalo koitti
kamppailun mä kävin viskipullon kanssa
ja se viskipullo voitti

hän sanoi ikkunasta katso
kun naamaani talkkasi taajaan
mä sanoin mun tarttee kai lähtee
se ei mennyt jakeluun laajaan

on se kumma, ei pienet haittaa
melkein sama kuka taas moitti
kamppailun mä kävin viskipullon kanssa
ja se viskipullo voitti

mun anoppi muistaa mun hymyn
mun appeni muistaa irveen
se kylä muistaa kalabaliikin
rankkurit ja ulveen hirveen

kovisteli tuomar’ todistajaa
mitä soittoa se konna soitti
kamppailun se kävi viskipullon kanssa
ja se viskipullo voitti

takaa lasin villit silmät
nekös ne mut katkeroitti
kamppailun mä kävin viskipullon kanssa
ja se viskipullo voitti


Uudenmaan Kuuro-Zake

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti