torstai 5. huhtikuuta 2012

just ku Tom Tummen blues *

kun eksyy sateeseen Janakkalan
ja on pääsiäinen
painovoima painaa jalan
eikä olo oo selviäväinen
nyt brassaa jos alan
on tallattava rue Morgue iäinen
naiset mut kuin suupalan
haukkaa, ei kysy muna vai viiriäinen

jos meinaat Annalle faksaa
kiitos lausu jostain
kovaa pitää taksaa
sormet pistää kainalostain
en jaksa jaksaa
nousta hörppäämään mun pullostain
puoskarikin maksaa
muttei kerro mitään tuhoruhostain

sievää Liljaa
pukee nimi jäyhä jumalatar
hän puhuu hiljaa
ja pihamaallansa kasvaa tatar
ja mä en sano jaa
ja kuhnin kuin olisi hän ajatar
ja hän humajaa
ja hän vihannoi kuin Qatar

lähiöön samaan aikaan
kuuluu kruunaa ja klaavaa
ota kunnia tai maine
ei kumpikaan oo mitään merta aavaa
jos ehdoin tahdoin vain samaan
lankeaa, toistaa ikivanhaa kaavaa
mua tuskin tarvitaan
siis nielen kuumaa laavaa

nyt kaikki virkavalta
sen kuin kilpaa kerskailee
vahti vartiopaikalta
mielin määrin toilailee
ja enkeli taivahalta
jo tiensä tänne pummailee
näyttää mahtavalta
vaan äkkiä jo yks hailee

mä punkulla aloittelin
sitten siirryin vahvempaan
kaikki vakuutti, ei käänny selin
aikaan pahempaan
niin mä luulottelin
nyt tsempppaan, vaikkei näy oikeaan, vasempaan
taas maisemaks vaihdan Perttelin
ja katkeran kalkin dolcempaan


Uudenmaan Kuuro-Zake

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti