perjantai 30. maaliskuuta 2012

nyt on toisin *

yks huolten mies huolimielineen
huolikamanoineen, huolipielineen
mun sylissä on nainen, joka juo shampanjaa
iho vaalee, silmät murhaa
mä käyn läpi safiiritaivasta turhaa
ykkösissäin loppukampanjaa
lavetilla seison silmukka kaulassain
millä hyvänsä hetkellä helvetti maisemain

ihmiset hullut, ajat kummat
sumaan jään, sutivat hummat
nyt on toisin, ennen kardemummat

perikadoksi on tää mesta
kaupunki väärä, haaveilen Iisalmesta
hetken näytti kuin jokin tosiaan liikkuiskin
meen tanssioppiin, ryhdyn masurkkaan kiperään
ei oikoteitä, ryysyt kerään
pönttöpää patsastelee, vaikka kiikku kiikkuiskin
vettä virrannut, virrannut vähän muutakin
sisään vaan, ärvikkäät, saa painaa puutakin

ihmiset hullut, ajat kummat
sumaan jään, sutivat hummat
nyt on toisin, ennen kardemummat

kuin vallu kehnoa tietä tallaan
poksahtaa maailma piplian mukaan
mä yritän päästä niin pitkälle itsestäin kuin vain voin
jotkin asiat polttaa
jopa kaiken nähnyttä kolttaa
tällä naamalla pokeroin
tekee mieli rakastuu eka naiseen kun nään
nainen maitokärryyn ja senkun katua kärräämään

ihmiset hullut, ajat kummat
sumaan jään, sutivat hummat
nyt on toisin, ennen kardemummat

oon kosketusarka, sen salaan
mä muutan Vammalasta Sastamalaan
seuraava minuutti voi ikuisuuksia kestää
aion maamerkiks, popkappaleeks
kaikki maailman totuus ynnäytyy emävaleeks
rakastan naista, joka tahtoo yksin rellestää
on syytä sekä sepissä että sysissä
mä haluun uida Ob-Irtyšissä

ihmiset hullut, ajat kummat
sumaan jään, sutivat hummat
nyt on toisin, ennen kardemummat


Uudenmaan Kuuro-Zake

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti