sunnuntai 23. tammikuuta 2011

yks juntti *

mä en oo muuta, yks juntti vaan
kylästä kylään meen
mä en oo muuta, yks juntti vaan
kylästä kylään meen
ei mulla paikkaa
minne kodin teen

joskus matkatessa
matkaan öitä sinisii
joskus yöni mulla
niin tummansinisii
matkaan vaan, ei paikkaa
sulkee silmii unisii

mä en oo muuta, yks juntti vaan
kylästä kylään meen
kylästä kylään meen
ei mulla paikkaa
minne kodin teen

joskus lojun poskessa maantien
itkien nukahdan
jossain juna ulvahtaa
pää painuu, torkahdan
mä oon yks juntti vaan, armoo

kerran yöllä kulkiessa
näin talvessa valoa
kylmä tuli kylmässä
vaatteet liiskamärät
kuljin talolta talolle
mä koputin ovelle

pikkutyttö avaamaan
sanomaan: ”mitäs setä tahtoo”
vastaan: ”vilu tulee, pikkuinen”
hän katsoi minuun ja sanoi:
”peremmälle, jutellaan”

”mun veljeni lähti kotoa
kaksitoistavuotiaana
niin kuin tuhlaajapoikanen”
”tiesin, että hänet löydät”


Uudenmaan Kuuro-Zake

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti